Pånyttfödd?

Haha nä så drastiskt är det verkligen inte, här är jag och allt är typ som vanligt. Har ju inte bloggat på x antal månader eftersom jag helt enkelt inte haft nån lust... Nu funderar jag dock på att börja igen mest för att "ha koll på mig själv"..eehh... ja asså typ då ;) 
 
Jag kämpar ju på med träningen som bare den. Har kommit till stadiet där jag faktiskt tycker att det är ganska kul, eller rättare sagt så är det kanske inte träningen i sig som är rolig, utan resultatet. Jag blir mindre, och jag blir starkare, och DET är roligt :D 
 
Jag började "mitt nya liv" (oooo så drastiskt det låter *haha*) på måndagen den 2 januari 2017. Från att typ aldrig har tränat, till att vara med på mitt livs första jympapass. Å herrejises vad slut jag var!! Tanken har alltid varit att träna minst 3 ggr i veckan, och jag har näääästan klarat det. I januari hade vi lite kaos på jobbet, vilket gjorde att jag jobbade typ halft ihjäl mig och hade inte tid eller ork att träna. Och NEJ, det var ingen dålig ursäkt, utan jag jobpade verkligen typ JÄMT under ett par veckor. Tänkte dock sammanställa min träning fram tills nu, och se vad jag kommer fram till för "snitt per vecka". Har ju skrivit upp varenda pass i min almanacka, men nu tänker jag lista upp det här nedan:
 
V. 1
Mån- Jympa 1 tim
Ons - Jympa 1 tim
 
V. 2
Mån - Cirkelgym 1 tim
Ons - Jympa - 1 tim
 
V. 3 
INGEN TRÄNING - bara jobb
 
V. 4
Mån- Cirkelgym 1 tim
Ons- Jympa 1 tim
Fre- Cirkelgym 1 tim
Sön- Prommis 3 km
 
V. 5
Mån- Jympa 1 tim
Tis- Cirkelgym 1 tim
 
V. 6 
Mån- Spinning 1 tim
Ons- Cirkelgym 1 tim
 
V. 7
Ons- Cirkelgym 1 tim
 
V. 8
Mån- Jympa 1 tim
 
V. 9
Tis- Prommis 3 km
Fre- Cirkelgym 1 tim
 
V. 10
Mån- Cirkelgym 1 tim
Ons- Cirkelgym 1 tim
Fre- Cirkelgym 1 tim
 
V. 11
Tis- Jympa 1 tim
Ons- Cirkelgym 1 tim
Fre- Cirkelgym 1 tim
 
V. 12
Mån- Cirkelgym 1 tim
Tis- Cirkelgym 1 tim
 
V. 13
Mån- Prommis 3 km
Fre- Cirkelgym 1 tim
 
V. 14
Ons- Prommis 3 km
Fre- Prommis 3 km
 
V. 15 
Mån- Cirkelgym 1 tim
Ons- Cirkelgym 1 tim
Tor- Prommis 3 km
Fre- Prommis 3 km
 
V. 16
Mån- Cirkelgym 1 tim
Tis- Jympa 1 tim
Tors- Gym 1 tim
Lör- Gym 1 tim
Sön- Gym 1 tim
 
Det har alltså gått 16 veckor nu... och jag har gjort 36 pass...och delar man det och ska få fram ett snitt så blir det 2,25 pass i veckan. Alltså MINDRE än min plan... men men...det är fortfarande MER än jag nånsin gjort i mitt liv OCH det har gett bra resultat. Jag är ingen sån som kommer skriva ut några exakta siffror eller lägga ut massa bilder på mig själv, MEN, om jag når dit jag vill efter 4 månader, alltså den 1 maj så kaaaaanske jag bjuppar på något ;) Tog ju en förfärligt gräslig "före-bild" den 4 januari nu i år.... ååå...jag vill bara spy när jag ser bilden... men OM jag känner för det...kaaaanske det blir en "efter-4-mån-tränings-bild" den första maj som sagt... men jag lovar inget ;) 
 
Passet som står sist på vecka 16, det är dit jag är på väg nu. Ska strax skjutsa tjejerna till ridskolan, och sen fara direkt och träna. Åt för jäkla god mat igår kväll. Stekte entrecoté, gjorde klyftpotatis och slängde ihop världens godaste gorgonzolasås som jag och älsklingen avnjöt framför Prison Break som vi börjat om att se från början. Så sjukt bra serie. Och det bästa av allt är att vi typ har glömt allt från det att vi såg den sist, så varje avsnitt är as-spännande. Hur bra på en skala lixom?
 
Ja vi får väl se om detta var en tillfällig bloggning eller om jag kommer fortsätta igen. Vet att det är många som tränar och kämpar för ett hälsosammare liv och det är alltid peppande att läsa om andra, så man kanske ska fortsätta vara "en god förebild" (haha vore ju första gången nånsin isåfall ;) ) 
 
 
#1 - - Anonym:

Kul läsning😁. Tycker verkligen du ska bju på bilderna😉.

#2 - - Linda/Candygirl:

MEn vad kul att se från dig igen. Saknar din blogg. Hoppas du håller fast bloggandet nu. Och bilder på före och efter ska du bara bjuda på om du verkligen vill. Jag håller tummarna för att du fortsätter hålla i träningen. :-)